onsdag 7 november 2012

Kosttillskott: 2 dagar, Helazym och Aloe vera


Fick höra om kosttillskottet 2dagar av en tillfällighet. Läste en intervju i en tidning om en tjej som fått urinvägsinfektioner så många gånger att antibiotikan inte längre verkade på henne. Hon kurerade sig med annat, exempelvis tranbär, mjölon med mera, men infektionerna kom ganska snabbt tillbaka. Hon fick höra om 2dagar som är joniserat björkglukos (av björkbark extrakt), vilket blev hennes räddning. (Obs, det var alltså inte en annons för produkten, utan en intervju!)
Så här står det på hemsidan: " I urinblåsan binds kollibakterierna till dessa glukosmolekyler och spolas bort vid urinering. Bakterierna dödas alltså inte utan sköljs ut ur kroppen levande. Detta gör att bakterierna inte bygger upp någon motståndskraft mot 2dagar. Kroppens egna bakterier påverkas inte alls av 2dagar björkglukos.
Den tyske kemisten Emil Fischer (Nobel Pristagare) var den förste att identifiera 2dagar björkglukos 1894. 2dagar björkglukos är ett syskonsocker till glukosamin och har den kemiska beteckningen C6H12O6, samma molekylära formel som glukos."Eftersom jag haft urinvägsinfektion upprepade gånger och inte ville ta antibiotika hur många gånger som helst, så testade jag det här. Har haft vaga symtom, som sedan försvunnit med hjälp av detta. Behöver testa den här produkten en gång till innan jag helt kan utvärdera den dock. Men många talar om att den har fungerat för dem. Finns alltså all anledning att testa, för dem som har återkommande problem men vill slippa antibiotikabehandlingar.
 
Letar också efter naturligt antihistamin. Mina allergier har kommit tätare med åren, först björkpollenallergi för ca 10 år sen och då var det jobbigt ca en månad på våren. De senaste åren har jag haft besvär både vår och sommar av olika pollen och nu tycks jag även vara dammallergiker, så jag tar allergitabletter ofta. Märker ju delvis att andningen också blir sämre när jag är allergisk, även om det inte alltid märks så mycket. Igår när jag letade efter naturligt antihistamin så fann jag att det skulle finnas i nässlor, C-vitamin och magnesium. Jag har inte hunnit kolla upp så noga ännu, men ska göra en noggrannare sökning.

Har också nyligen provat Helazym (Helhetshälsa), efter att ha gjort uppehåll med enzymer en tid. Men märker skillnaden nu när jag börjat ta enzymer nu igen, att matsmältningen blir mycket bättre. Har provat några olika varianter och märken och kan konstatera att den här sorten är toppen. Mycket bra produkt! (5/5)

Aloe Vera drycken i bakgrunden, fick också vara med... Dricker lite varje dag och ja, mår riktigt bra av det. Säljs ännu så länge mest i Hälsokostbutiker. Dags att livsmedelsbutiker och kiosker också tar in Aloe Vera drycker i sitt sortiment!

3 kommentarer:

  1. Hur funkade 2 dagars? har haft urinvägsinfektion i 5år, testat så många olika saker och har precis köpt 2 dagars, har känningar nu och ingen antibiotika funkar på mig heller :/ men tänkte hur många ggr om dagen tog du för bara känningar? för riktig urinvägsinfektion så står de att man ska ta 7 ggr i 2 dagar, men känns kanske lite väl mkt för just bara känningar då alltså. :)
    Vore tacksam för svar! :) / Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har hitintills bara tagit den dos som det står att man skall ta, så jag vet faktiskt inte hur det är med bara känningar.
    Men hoppas att det ska fungera för dig! Lycka till!
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia! Undrar om du känner till det nya erbjudande från biomax http://www.biomax.nu (företaget som producerar Björkglukos f.d 2Dagar). Resa till Italien nästa år när man köper två valfria produkter. En trevligt jul och gott nytt år från alla oss på Biomax!

    SvaraRadera